Spory wynikające umów

Konieczność dochodzenia swoich praw przeciwko nierzetelnemu kontrahentowi stanowi niestety powszechny problem w obrocie. Dotyczy to zarówno umów zawieranych z konsumentami, jak i przedsiębiorcami. Znajomość różnorodnych form ochrony praw Klienta przeciwko nieuczciwemu kontrahentowi pozwala mi na zaproponowanie różnych rozwiązań problemu prawnego Klienta. Niekiedy bowiem możliwe jest uniknięcie długiego  postępowania sądowego w celu urzeczywistnienia przysługujących Klientowi praw. Należy podkreślić, że już przed samym zawarciem umowy opiewających na znaczne kwoty, warto skontaktować się z adwokatem w celu zapoznania się z potencjalnymi ryzykami wynikającymi z umowy. Jednocześnie sam fakt, że umowa została sporządzona niekorzystnie z punktu widzenia Klienta, nie przesądza o tym, że nie jest możliwe skuteczne dochodzenie praw na drodze postępowania sądowego. 

W swojej praktyce z sukcesami prowadziłem sprawy Klientów zmagających się z nieuczciwymi kontrahentami m.in. z branży mechaniki pojazdowej, fotowoltaiki, hotelarskiej, budowlanej, deweloperskiej, sprzedaży towarów lub usług, finansowej czy ubezpieczeniowej.

Rodzaje spraw, m.in.:

  • roszczenia z umów sprzedaży,
  • roszczenia z umów zlecenia,
  • roszczenia z umów o dzieło,
  • roszczenia z umów o roboty budowlane,
  • roszczenia z umów deweloperskich oraz rezerwacyjnych,
  • roszczenia z umów przedwstępnych,
  • roszczenia z umów konsumenckich, w tym tzw. kredytów frankowych,
  • sprawy z powództw funduszy sekrurytyzacyjnych,
  • sprawy o odwołanie darowziny,
  • roszczenia o zmianę/rozwiązanie umowy (m.in. z powodu skutków pandemii) 
  • roszczenia z umów przedwstępnych,
  • roszczenia z umów ubezpieczenia,
  • roszczenia z umów najmu,
  • roszczenie z Konwencji CMR,
  • i inne