Spory wynikające umów
Konieczność dochodzenia swoich praw przeciwko nierzetelnemu kontrahentowi stanowi niestety powszechny problem w obrocie. Dotyczy to zarówno umów zawieranych z konsumentami, jak i przedsiębiorcami. Znajomość różnorodnych form ochrony praw Klienta przeciwko nieuczciwemu kontrahentowi pozwala mi na zaproponowanie różnych rozwiązań problemu prawnego Klienta. Niekiedy bowiem możliwe jest uniknięcie długiego postępowania sądowego w celu urzeczywistnienia przysługujących Klientowi praw. Należy podkreślić, że już przed samym zawarciem umowy opiewających na znaczne kwoty, warto skontaktować się z adwokatem w celu zapoznania się z potencjalnymi ryzykami wynikającymi z umowy. Jednocześnie sam fakt, że umowa została sporządzona niekorzystnie z punktu widzenia Klienta, nie przesądza o tym, że nie jest możliwe skuteczne dochodzenie praw na drodze postępowania sądowego.
W swojej praktyce z sukcesami prowadziłem sprawy Klientów zmagających się z nieuczciwymi kontrahentami m.in. z branży mechaniki pojazdowej, fotowoltaiki, hotelarskiej, budowlanej, deweloperskiej, sprzedaży towarów lub usług, finansowej czy ubezpieczeniowej.
Rodzaje spraw, m.in.:
- roszczenia z umów sprzedaży,
- roszczenia z umów zlecenia,
- roszczenia z umów o dzieło,
- roszczenia z umów o roboty budowlane,
- roszczenia z umów deweloperskich oraz rezerwacyjnych,
- roszczenia z umów przedwstępnych,
- roszczenia z umów konsumenckich, w tym tzw. kredytów frankowych,
- sprawy z powództw funduszy sekrurytyzacyjnych,
- sprawy o odwołanie darowziny,
- roszczenia o zmianę/rozwiązanie umowy (m.in. z powodu skutków pandemii)
- roszczenia z umów przedwstępnych,
- roszczenia z umów ubezpieczenia,
- roszczenia z umów najmu,
- roszczenie z Konwencji CMR,
- i inne